Huisarts

Kim
Site Admin
Berichten: 246
Lid geworden op: 19-02-2010 19:28

Huisarts

Bericht door Kim » 27-02-2010 10:23

Ik ben alvast aan het rondkijken naar een nieuwe huisarts.
Wij komen oorspronkelijk niet uit Apeldoorn en ik 'ken' dus ook weinig huisartsen.

Helaas moet ik nog wel vrij regelmatig naar de huisarts, dus ik zoek een arts waar ik mij goed bij voel. Dat is voor iedereen persoonlijk, dat snap ik.

Op dit moment heb ik een huisarts waarbij ik mij niet zo prettig voel.
Dus wil ik graag dat ik mij bij de nieuwe huisarts op mijn gemak voel.
Het zou fijn zijn als het een vrouwelijke arts is (of man en vrouw werkzaam bij 1 praktijk), maar ik vind het vooral belangrijk dat het een goede en prettige arts is.

Is er een huisarts die jullie mij kunnen adviseren? (het mag wel een eindje rijden zijn) of misschien juist iemand die jullie afraden?

Ik lees dat er in het Kristal ook een huisarts gaat komen, is bij iemand al bekend welke huisarts dat gaat worden?
___________________
Kim & Elwin

****************************
Heideblauwtje 124, bouwkavel 262

marielle
Berichten: 91
Lid geworden op: 12-03-2010 21:12

Bericht door marielle » 15-03-2010 21:22

Hallo Kim...
Ik werk in een huisartsenpraktijk, heb even gevraagd of ze al eens gehoord hadden wie er misschien in zuidbroek komt. Komen wel artsen maar daar is nog niks bekend over.

De dichtsbij zijnde vrouwlijke huisarts (mevr Verspui) zit aan de Ankelaarseweg.
(vanaf Ernst en Young, het hoge gebouw, rij je richting de benzinepomp en bij de stoplichten rechtsaf, dan ben je er al bijna.

De meeste artsen nemen nieuwe patienten van buiten Apeldoorn alleen aan als ze in hun postcode gebied vallen, dit ivm huisbezoek en spoedgevallen.
Als ik wat op mijn werk hoor dan zal ik het laten weten.
**Heideblauwtje 126**

Sebastiaan & Suzanne
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-04-2010 10:58

Bericht door Sebastiaan & Suzanne » 02-09-2010 13:45

Ik zit bij dokterspraktijk jansen-warnaars aan de kruizemuntstraat.
Er is zowel een vrouwelijke als mannelijke arts.
De vrouwelijke arts is er meelevend, een hele aardige vrouw.
Misschien is er nog een plaatsje vrij...

marielle
Berichten: 91
Lid geworden op: 12-03-2010 21:12

Bericht door marielle » 21-01-2011 07:04

Er komt een vrouwelijke huisarts in Zuidbroek, ze heet mevr Waaijenberg. Zezit nu nog bij een andere huisarts in aan de sluisoordlaan, maar is bezig om in het Kristal te komen.
**Heideblauwtje 126**

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 21-01-2011 15:51

Marielle, heb je misschien ook contactgegevens van haar?
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

marielle
Berichten: 91
Lid geworden op: 12-03-2010 21:12

Bericht door marielle » 21-01-2011 16:37

Ze zit nu nog bij Broekens en Snijders in de praktijk, maar heb nog geen apart telefoonnummer van haar op het werk.
Sluisoordlaan 400, 7323EP APELDOORN
Telefoon: 055 3601753
**Heideblauwtje 126**

marielle
Berichten: 91
Lid geworden op: 12-03-2010 21:12

Bericht door marielle » 24-04-2011 17:17

Vorige week kennismakingsgesprek gehad met Waaijenburg. Ontzettend leuk, nog jonge vrouwelijke huisarts.
Ze zit nu nog bij twee andere artsen in, bij de ankelaar. Ze moet nog meer patiënten hebben voor ze in het Kristal kan komen.
**Heideblauwtje 126**

conny&robert
Berichten: 74
Lid geworden op: 27-04-2010 21:17

Bericht door conny&robert » 29-04-2011 01:07

Bij mijn huidige huisarts ben ik gewoon een nummer... die man is goed in doorverwijzen en receptjes schrijven.
In de afgelopen 10jaar heb ik hem 4 of 5 keer gezien...

Ik zie in verhuizen naar Apeldoorn alleen maar pluspunten 8)

Zie uit naar een kundige huisarts, die je wel voorrang geeft bij mogelijk dringende zaken... en me niet als een nummer wegschrijft in een agenda.

-------------

Let op dat je huidige arts je niet 'verkoopt' aan de nieuwe...

Vraag zelf je volledige medische dossier op, maak eventueel kopietjes voor jezelf, en geef deze aan je nieuwe huisarts.

Er zijn wel kosten aan verbonden... tenzij je nu een coulante huisarts hebt. Ziekenhuizen geven de info over jou automatisch door aan de huisarts... deze zouden moeten zijn opgenomen in je medische dossier.
Zodat deze je niet te veel berekend:

http://www.erasmusmc.nl/cs-patientenzor ... ier#kosten

(Deze is toevallig van het Erasmus Ziekenhuis, maar ben al meer van deze pagina's tegen gekomen.)

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 03-05-2011 12:37

Vanmorgen samen met Danny bij Dr.Wayenburg geweest. Aardige, jonge, vrouwelijke arts. Wij laten ons inschrijven bij haar.
We gaan zelf naar onze eigen huisarts en vragen daar ons dossier op. Wordt aangeraden om dit zelf te regelen, i.p.v. met de post. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Wil je je medische dossier uit het ziekenhuis, dan kost dit 17,50.

Groet Ans
Heideblauwtje 36
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

marielle
Berichten: 91
Lid geworden op: 12-03-2010 21:12

Bericht door marielle » 03-05-2011 21:56

@Ans..
Ja leuke vrouw he. Ik heb me er ook ingeschreven. Hopelijk komt ze snel in zuidbroek.

Voor mijn werk stuur ik altijd medisch dossier op van mensen die zich bijvoorbeeld bij ons uitschrijven. We sturen dit altijd op via de post en gaat eigenlijk altijd goed.
Dit is ook het meest voorkomende dat de artsen het onderling na elkaar op sturen, soms kan het nog wel eens digitaal als ze het zelfde programma hebben.
Eigenlijk hoef je je dossier in het ziekenhuis niet op te vragen, want je huisarts krijgt overal een kopie van.
**Heideblauwtje 126**

Plaats reactie