Openbare inrichting Vlindertuin

Kim
Site Admin
Berichten: 246
Lid geworden op: 19-02-2010 19:28

Openbare inrichting Vlindertuin

Bericht door Kim » 18-07-2010 22:16

Afgelopen week heb ik, in naam van de kopersvereniging, contact gehad met de gemeente.

Ik heb toen het voorlopige conceptplan gezien, dit is als het ware een bouwtekening.
Op dit moment kan en mag de gemeente dat nog niet 'bekend' maken omdat het nog niet 100% rond is. Als alles rond is wordt het plan openbaar gemaakt.

Ik kan het volgende vertellen.

Onze terpen krijgen dezelfde uitstraling als de terpen aan de andere kant van de Vellertheuvel (Aurelia en Vuurvlinder). Daar zie je het trottoir aan de voorkant al en ze zijn daar nu bezig met de inrichting van de terpen.

In de terpen komen hele kleine speelplekken of eigenlijk losse speeltoestellen, met als thema 'natuurlijk spelen'. Deze materialen zijn gericht op de jonge kinderen.
Op de Vellertheuvel komen speelplekken voor de oudere kinderen.

Ik heb met de gemeente afgesproken dat ze t.z.t. enkele concepten uitwerken en dat ik (namens de kopersvereniging) dan met een aantal kopers en huurders samen mag kiezen en dat we op die manier inspraak hebben.
___________________
Kim & Elwin

****************************
Heideblauwtje 124, bouwkavel 262

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 25-10-2010 08:04

Is hier inmiddels meer van bekend? De uitstaling van de brede stoepbanden is wat mij betreft okay!
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

Kim
Site Admin
Berichten: 246
Lid geworden op: 19-02-2010 19:28

Bericht door Kim » 25-10-2010 09:36

Danny en Ans schreef:Is hier inmiddels meer van bekend? De uitstaling van de brede stoepbanden is wat mij betreft okay!
Wat bedoel je precies? Je kan, zoals eerder genoemd, al kijken bij het project 'Vellertheuvel' hoe het eruit gaat zien.
De brede stoepbanden e.d. liggen daar ook, evenals de lantaarnpalen en de overige zaken.

Er zal alleen nog 'overleg' zijn w.b. de speelmogelijkheden.
Ik verwacht dat dit pas in het nieuwe jaar plaats zal vinden
___________________
Kim & Elwin

****************************
Heideblauwtje 124, bouwkavel 262

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 25-10-2010 09:41

ik doel inderdaad op de speelmogelijkheden. Even afwachten nog dus
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 21-02-2011 07:41

Sommige lantaarnpalen hebben een soort van kapjes voor de lamp om direct licht te verminderen. Aangezien wij ook een paal voor ons huis hebben staan heb ik hier ook oren naar. Iemand enig idee waar ik moet zijn om dit regelen?
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

Mark en Saskia
Berichten: 69
Lid geworden op: 23-04-2010 12:26

Bericht door Mark en Saskia » 21-02-2011 09:21

Ik zou de gemeente proberen.
Geloof dat ik opdracht van de gemeente ook de stoepen zijn aangelegd.

Is er eigenlijk al meer informatie beschikbaar over het plaatsen van de parkeerplaatsen achter de huizen?

Weet dat de huurwoningen nu worden voorzien, maar hoe zit het met de koopwoningen?

Is er ook al meer bekent over de inrichting van de hofjes, en wanneer deze worden ingericht?
*~* Icarusblauwtje 70 *~*
7323 VN Apeldoorn

Mario&Natasja
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-03-2010 12:58

Bericht door Mario&Natasja » 25-02-2011 20:53

We zijn bij het informatiecentrum in Zuidbroek geweest. Die heeft ons doorverwezen naar de uitvoerder van de gemeente aan de Vellertdijk, waar we een blik konden werpen op tekeningen en informatie konden vragen omtrent de planning en inrichting van onze terpen.
Rond juni zullen de bestrating, stoepen en parkeerplaatsen klaar zijn, maar alleen bij de bewoonde gedeelten van de 3 terpen. Het gras zal in het midden van terp 1 en terp 2 ook worden ingezaaid, of er nog beplanting komt in dit middendeel is afhankelijk van of het nog kan qua groeiseizoen. Het gras in de wadi's wordt ook ingezaaid.

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 14-06-2011 09:09

Danny en Ans schreef:Sommige lantaarnpalen hebben een soort van kapjes voor de lamp om direct licht te verminderen. Aangezien wij ook een paal voor ons huis hebben staan heb ik hier ook oren naar. Iemand enig idee waar ik moet zijn om dit regelen?
De lantaarnpaal is inmiddels netjes afgeschermd met een kapje. Zo schijnt het licht niet direct bij ons naar binnen.

Iemand enig idee welke speeltoestellen er voor de jeugd geplaats zal gaan worden?
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 04-07-2011 11:39

Beste heer Van Luttikhuizen,

Naar aanleiding van uw vraag over de aanleg van de speelplekken op de woonterpen in het Mozaiek, heb ik navraag gedaan bij de projectleider openbare ruimte. Hij geeft aan dat er bewust voor gekozen is alleen data te noemen van speelplekken, waarvan we met redelijk grote zekerheid weten wanneer ze worden uitgevoerd (in dit geval alleen de eerste terp). De overige terpen zijn dus nog onbekend of erg onzeker.
Zodra alle woningen op de terpen worden gebouwd, kunnen we de binnenterreinen in zijn geheel aanleggen en dus de speelplekken aldaar ook realiseren. Omdat de middelste en de laatste terp vooralsnog niet worden volgebouwd, voltooien we om die reden de binnenterreinen voorlopig niet en leggen we ook nog geen speelplekken aan (ook niet tijdelijk).

Ik ga ervan uit dat u hierme voorlopig voldoende informatie heeft.

Met vriendelijke groet,

Linda Bruning
projectleider Zuidbroek
E-mail: *
* * * * * * * * * * * * * * * * * *

Ik ben benieuwd hoe of wat, kan me niet voorstellen dat we zo lang moeten wachten...
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

Ton en Ina
Berichten: 173
Lid geworden op: 07-03-2010 10:13

Bericht door Ton en Ina » 12-09-2011 21:30

Vier bankjes en twee prullenbakken staan er nu op terp boomblauwtje!
Ton - Ina - Ilona - Patricia
Boomblauwtje 70 - 7323 VR Apeldoorn

Plaats reactie