Openbare inrichting Vlindertuin

conny&robert
Berichten: 74
Lid geworden op: 27-04-2010 21:17

Bericht door conny&robert » 11-11-2011 11:34

Kim schreef:
Ton en Ina schreef: Id ze best mooi, berken, maar inderdaad heb je wel last van de zaadjes.
Ik snap dat zaadjes verstuiven, maar in hoeverre kan je 'last' krijgen van de zaadjes, waar doel je dan op?
Raam open ??? En ze liggen binnen... ook met de nachtstand.
Wasje opgehangen ??? Je komt ze tegen tijdens het opvouwen...

De bloeiperiode is rond April.. maar de zaadjes blijven rondvliegen tot augustus/september

Patricia
Berichten: 104
Lid geworden op: 02-03-2010 09:48

Bericht door Patricia » 21-11-2011 11:56

Dan staat er een andere soort boom bij ons op de parkeerplaats. Acacia heeft kleine blaadjes. Deze bladeren lijken meer op een blad van een eikenboom.
Groetjes Jeroen en Patricia
(Bouwnummer 180)

Patricia
Berichten: 104
Lid geworden op: 02-03-2010 09:48

Bericht door Patricia » 21-11-2011 12:04

1 prullenbak die bij onze terp naast de bankjes staat is al toegetakeld. Er lopen hier namelijk van die allogtonen kinderen (6-12 jaar) van de huurwoningen rond die hier die prullenbak hebben lopen slopen. Je kunt ze zo herkennen want ze lopen met bievakmutsen, rugtassen en nep pistolen rond en als je langsfietst springen ze voor je fiets en dan roepen ze "halt of ik schiet". Als je er wat van zecht dan hebben ze een grote mond. Ik schrok er echt van. Er loopt zelfs een jongetje bij van ogv 3 jaar oud. Dat is toch niet normaal. Dat die ouders daar niet op letten. Als dat nu op deze jonge leeftijd al zo gaat, hoe moet dat dan in de pubertijd. Echt asosiaal.

Wat vinden jullie hiervan?
Groetjes Jeroen en Patricia
(Bouwnummer 180)

Patricia
Berichten: 104
Lid geworden op: 02-03-2010 09:48

Bericht door Patricia » 21-11-2011 12:24

Ik vind het trouwens wel gezellig die bomen in de terpen. Voeld het weer wat meer aangekleed hier in de kale openvlakte. Heb nog steeds het idee of we op een kaal stuk platteland wonen. Sinds dat de bomen er staan komen er weer wat meer vogels voorbij vliegen. We hebben al best wat vogels in de tuin. Ik ben namelijk een vogel/natuur liefhebber en heb mijn tuin vrolijk versierd met allerlei lekkernij voor de vogels. Te kust en te keur. Misschien her en der wat overdreven, maar de koolmezen, pimpelmezen en de roodborstjes komen er wel op af.
Groetjes Jeroen en Patricia
(Bouwnummer 180)

Kim
Site Admin
Berichten: 246
Lid geworden op: 19-02-2010 19:28

Bericht door Kim » 21-11-2011 12:32

Patricia schreef:1 prullenbak die bij onze terp naast de bankjes staat is al toegetakeld. Er lopen hier namelijk van die allogtonen kinderen (6-12 jaar) van de huurwoningen rond die hier die prullenbak hebben lopen slopen. Je kunt ze zo herkennen want ze lopen met bievakmutsen, rugtassen en nep pistolen rond en als je langsfietst springen ze voor je fiets en dan roepen ze "halt of ik schiet". Als je er wat van zecht dan hebben ze een grote mond. Ik schrok er echt van. Er loopt zelfs een jongetje bij van ogv 3 jaar oud. Dat is toch niet normaal. Dat die ouders daar niet op letten. Als dat nu op deze jonge leeftijd al zo gaat, hoe moet dat dan in de pubertijd. Echt asosiaal.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het buitengewoon jammer. Hoop dat dit niet op deze wijze doorgaat...
___________________
Kim & Elwin

****************************
Heideblauwtje 124, bouwkavel 262

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

reactie patricia

Bericht door Danny en Ans » 21-11-2011 13:20

Dag Patricia,

Wat je signaleert is echt vervelend. Uiteindelijk is iedere inwoner van de Vlindertuin hier de dupe van. Toch vraag ik me af met wat voor een bedoeling je dit bericht plaatst. Zelf zien wij ook wel het e.e.a. gebeuren met jongeren, maar wij spreken ze meteen aan. En als we het niet zien, dan houden we het in de gaten om vervolgens naar de ouders te stappen. Het moet geen grote irritatie gaan worden. We zijn toch volwassen genoeg om kinderen zelf aan te spreken. Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als we onze irritaties over 'allochtone kinderen' (en waarom deze benaming?) gaan uiten op het forum!

Ans van Duivenboden
Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

Ton en Ina
Berichten: 173
Lid geworden op: 07-03-2010 10:13

Bericht door Ton en Ina » 21-11-2011 21:36

Patricia schreef: Er lopen hier namelijk van die allogtonen kinderen (6-12 jaar) van de huurwoningen rond die hier die prullenbak hebben lopen slopen. Je kunt ze zo herkennen want ze lopen met bievakmutsen, rugtassen en nep pistolen rond en als je langsfietst springen ze voor je fiets en dan roepen ze "halt of ik schiet".
Wij hebben ook al aanvaringen met deze lieverdjes gehad. Wegjagen helpt niet en geeft alleen maar dat ze nog harder hun best doen om vervelend te zijn. Ik weet inmiddels wie het zijn (en hun namen). Onlangs hebben we één van de ouders hierop aangesproken en die was op zich welwillend om het op te lossen. Deze zelfde kinderen waren ook steeds in de in aanbouw zijnde huizen aan het spelen. Het is lastig en vervelend, maar de politie wil/kan niets doen omdat dit geen prioriteit heeft. Mogelijk hebben we een wijkagent die hier eens iets aan kan doen. Wie weet wie onze wijkagent is?

Het zijn overigens zeker niet alleen allochtone kinderen.
Ton - Ina - Ilona - Patricia
Boomblauwtje 70 - 7323 VR Apeldoorn

Danny en Ans
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-02-2010 19:11

Bericht door Danny en Ans » 21-11-2011 23:13

Danny en Ans
************
Kavel: 233
Heideblauwtje 36

Edwin21
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-04-2010 22:04

Bericht door Edwin21 » 22-11-2011 13:04

Ton en Ina schreef:
Patricia schreef: Het is lastig en vervelend, maar de politie wil/kan niets doen omdat dit geen prioriteit heeft. Mogelijk hebben we een wijkagent die hier eens iets aan kan doen. Wie weet wie onze wijkagent is?
De wijkagent weet het ook al:

http://twitter.com/#!/polanklaar/status ... 0525956096
Tannhauserstraat en Normastraat door jeugd eieren tegen ramen gegooid. Lijkt jeugdgroep van het Boomblauwtje gezien de beschrijving
Boomblauwtje 112 (Kavel 133)

Patricia
Berichten: 104
Lid geworden op: 02-03-2010 09:48

Re: reactie patricia

Bericht door Patricia » 24-11-2011 10:34

Danny en Ans schreef:Dag Patricia,

Wat je signaleert is echt vervelend. Uiteindelijk is iedere inwoner van de Vlindertuin hier de dupe van. Toch vraag ik me af met wat voor een bedoeling je dit bericht plaatst. Zelf zien wij ook wel het e.e.a. gebeuren met jongeren, maar wij spreken ze meteen aan. En als we het niet zien, dan houden we het in de gaten om vervolgens naar de ouders te stappen. Het moet geen grote irritatie gaan worden. We zijn toch volwassen genoeg om kinderen zelf aan te spreken. Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als we onze irritaties over 'allochtone kinderen' (en waarom deze benaming?) gaan uiten op het forum!

Ans van Duivenboden
Ik heb dit bericht geplaatst om de andere buurdbewoners te informeren wat hier zich afspeeld. Er zijn vast mensen die dit nog niet wisten en hierdoor meer op hun hoede zijn. Iedereen heeft toch het recht om te weten wat er in zijn/haar buurd afspeeld. Zo kunnen we samen er een goede buurd van maken en wonen we hier tevree.
De benaming "allochtone kinderen" heb ik gebruikt omdat ik alleen maar buitenlandse kinderen hier de boel zie slopen en mensen op stang zie jagen. Ik vond het zelf wel een nette benaming. Het is toch niet normaal dat je zomaal van je fiets geslingerd word door van die snotapen. Moesten wij eens durven bedenken vroeger als kind. Toen hadden kinderen veel meer respect voor volwassene.
Groetjes Jeroen en Patricia
(Bouwnummer 180)

Plaats reactie